Posting Terakhir Saphira Indah di IG Tentang Anak Dalam Kandungan Menyentuh Hati

Umum mengetahui, bintang filem terkenal di Indonesia, Saphira Indah dijemput Illahi saat sedang hamil 6 bulan. Jen4zah disemadikan di kediaman orangtua di Tanjung Priuk dan  dimakamkan semalam, Khamis (31/1).

Selain berlakon filem, wajahnya juga menghiasi sebuah iklan Ais Krim Nusantara yang viral. Iklan tersebut sampai masuk ke berbagai media online antarabangsa misalnya 9gag.

Di iklan tersebut, Saphira berlakon dengan Afdhal Yusman yang memegang watak sebagai Raja Nusa dan Saphira  berperanan sebagai Ratu Tara.

Hamil 6 Bulan

Sememangnya sejak kebelakangan ini, Saphira kerap memuatnaik foto dirinya yang tengah berbadan dua. Khabar tersebut semakin jelas selepas dia memuatnaik video dia melakukan imbasan ultrabunyi (atau imbasan ultrasound) semasa minggu-minggu awal kehamilannya.

“Alhamdulillah ya Allah..Ya Allah, peliharalah anakku selama dia berada didlm perut ku, dan sehatkanlah selalu . Amiinn”

Kala itu, Saphira sangat bersyukur melihat buah hatinya yang masih di dalam kandungan. Namun dua bulan berselang, Saphira Indah mengakhiri kehidupan bersama buah hatinya dalam kandungan. Dalam posting yang lain di Instagram, Saphira ada berkongsi kegembiraannya untuk bergelar menjadi ibu. Namun hajatnya untuk melahirkan anak sulung tidak kesampaian.

“Kegembiraan seorang ibu bermula ketika kehidupan baru sedang dimulai “di dalam” … ketika detak jantung kecil terdengar untuk pertama kalinya, dan tendangan lucu mengingatkannya bahawa dia tidak pernah sendirian.”

Sedih pula baca perkongsiannya ini. Takziah buat keluarga arwah, semoga beliau ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Al-Fatihah…

Rico Hidros Daeng, suami Saphira Indah, mendedahkan isterinya sempat dilarikan ke hospital kerana mengalami masalah dengan pernafasan.

Kerana sesak nafas tersebut, suaminya memberitahu, Saphira Indah juga menjalani rawatan di Rumah Sakit Pelabuhan. Menurut pemeriksaan doktor, Saphira Indah meninggal dunia akibat penyakit paru-paru. Dia sempat mendapatkan perawatan intensif sebelum dia akhirnya menghembuskan nafas terakhir.

Saat ini, jenazahh Saphira Indah sedang dimandikan dan akan dimakamkan tak jauh dari rumah duka.

Arwah pernah muncul menjadi pelakon dalam filem Eiffel… I’m in Love (2003) dan Eiffel… I’m in Love 2 (2018). Dalam Eiffel… I’m in Love dan Eiffel… I’m in Love 2 Saphira memegang watak sebagai Uni.

Ucapan duka juga datang dari penyanyi Ayu Ting Ting. Ia dan suami mendiang diketahui bekerja bersama dalam perniagaan pusat karaoke. Dia juga sempat membintangi sinetron TV. Beberapa diantaranya adalah Aku Ingin Hidup (2004), Tendangan Si Madun (2012), Ganteng Ganteng Serigala (2015) dan Sinema Pintu Taubat (2016).

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! RM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @RojakMedia

Sumber: GJ/MediaIndonesia/IG

 

Apa kata anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*