“Acap ni anak yang baik, Dia nak sangat balik di pangkuan keluarga dan isteri. Dia tak nak tinggal disana pun…” Perkongsian Ustaz Norazri

Menerusi Update terbaru Ustaz Norazri Medzlan

 

Acap ni anak yang baik, taat pada ibubapa.. Dia nak sangat balik di pangkuan keluarga dan isteri. Dia tak nak tinggal disana pun. Cuba dia tidak tahu bagaimana untuk lepaskan diri dengan keadaan ketakutan dan tubuh yg sangat lemah.. Followers fb sy ni ramai. Tak mintak ramai cuma kalau dpt 40 orang pun dan cukup. Kalau dpt lebih Alhamdulillah. Mana tahu dalam ramai2, salah seorang Allah angkat doa kita. Allah sahaja yg dapat membalasnya. Ikhlaskan diri buat solat hajat 2 raakat dan bacaan yasin niat utk diri beliau. Keadaan semakin suntuk kerana masuk hari ke 16 beliau hilang.. Semoga ada keajaiban daripada Allah swt atas usaha kita ni. Allah swt sahaja yg maha mengetahui dimana beliau sekarang. Allah tak penah tidur.

Betul tak betul rakamannya suara tersebut no 2 punya cerita.. Yang penting usaha kita ni..

komen warganet:

Rakaman tu kata lain ustaz.. so sad. Semoga dipermudhkan.

Moga Allah beri petunjuk pada Acap dan org2 yg mencarinya.. Hanya Allah sahaja yg tahu dn maha berkuasa.. in shaa allah .. moga dipermudhkan

“mungkin sy tlalu fikirkan acap, dan folo setiap pos ustz pd dia, sampaikan sy bmimpi acap balik dalam keadaan tlalu lemah, semoga mimpi sy menjadi kenyataan .. pulanglah mohd asraf b siti maznah ke pangkuan keluargamu .. mereka sedang menanti ..”

“Lock la kawasan(target)azan..5,6 orang azan,ulang2 sampai timbul.saya dah kena macam NI Masa hantar jenazah dari jb-maran pahang.lepas hantar jenazah,x jumpa Jalan keluar,berpusing-pusing tempat yg sama 1 jam lebih.baca Al-Quran x nampak kesan..bila azan baru boleh keluar.”

“Alhamdulilah …rakyat malaysia semuanya penyayang n perihatin….ramai ambil berat….bertuah hidup di malaysia…”

“Betul kata ustaz tu.. mari kita sama2 buat seperti yg ustaz katakan tu. Semoga Allah kurniakan jalan yg lurus dan mempermudahakan usaha mencari dan menyelamat mohammad ashraf . Ya Allah.. kasihanilah ibu bapa mohamad ashraf ,.. demi doa seorang ibu.. seorang ayah, Engkau tolonglah kembalikan temukan mohamad Ashraf bin siti maznah ni kepangkua keluarganya. Bantulah.. permudahkanlah usaha mereka yg terlibat dlm misi ini. Apa pun dosa Mohammad ashraf.. moga2 Engkau ampunkannya, bagilah peluang sekali lagi buat mohammad ashraf utk berbakti pada ibubapanya. Ya Allahn dengan sifatMu yg Maha Pemurah lagi Mengasihani… bantulah, permudahkanlah, satukanlah kembali mereka sekeluarga.”

Sumber : fb Ustaz Norazri Medzlan

Artikel Berkaitan…

Hutan tak tebal, ustaz akui Acap sedang lemah dan buntu cari jalan keluar.

Usaha mencari peserta Gopeng Ultra Trail 2019 iaitu Mohammad Ashraf Hassan (Acap) yang hilang sejak 23 Mac lalu masih diteruskan sehingga ke hari ini. Selain pihak berkuasa dan keluarga, para pengamal perubatan Islam juga membantu misi bagi menjejaki pemuda berusia 29 tahun itu. Terbaharu, seorang ustaz dari Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur, Norazri Medzlan ‘turung padang’ bagi menyertai misi pencarian tersebut di dalam hutan, lokasi dimana Acap dilaporkan hilang. Menerusi laman sosial Facebook, Norazri yang lebih mesra dipanggil sebagai ustaz memberitahu, beliau yakin Acap tidak sesat kerana hutan berkenaan tidak terlalu tebal dan mempunyai laluan trek yang luas.

Mustahil boleh sesat

“Ia bukan hutan yang sangat tebal. Tengok laluan trek sangat luas. Mudah utk cari jalan bagi kali pertama masuk ke kawasan tersebut,” tulisnya. Tambah ustaz berusia 35 tahun itu, beliau merasakan terdapat ‘sesuatu’ di kawasan terbabit walaupun tidak dapat melihat sebarang benda ghaib melalui mata kasarnya.

“Saya cuba untuk mencari penghulu kawasan ni untuk berinteraksi, tapi tidak dapat.“Mereka mengatakan tidak nampak bangsa kita (manusia) di alam beliau. Saya tak pasti sama ada beliau tipu atau tidak. “Cuma mereka bagitahu 13 hari masa kita (manusia) tapi tempat beliau (bunian) baru berapa jam,” katanya. Walau bagaimanapun, hati beliau kuat mengatakan bahawa pemuda itu dalam keadaan tidak bermaya dan buntu bagi mencari jalan keluar.“Kemana beliau? Allah sahaja maha mengatahui apa yang berlaku. Teruskan sedekahkan Surah Al-Fatihah pada roh dan jasad beliau,” ujarnya.

Semoga kamu dapat pulang

Sumber : Norazri Medzl

Laluan telah di buka, balik la kamu kepangkuan keluarga tersayang. Perkongsian terkini Ustaz Norazri tentang misi pencarian Acap.

Kehilangan Acap sehingga kini masih lagi menjadi misteri dan kedudukkannya masih gagal dikesan walaupun misi pencarian dilakukan setiap hari. Pelbagai perkongsian di media sosial dibuat oleh orang ramai sama ada yang terus berdoa supaya Acap segera ditemui dan ada juga individu-individu yang berkongsi pengalaman peribadi yang pernah berhadapan dengan situasi aneh ketika di hutan.

Tak kurang juga ada yang berkongsi pelbagai ikhtiar sama ada secara moden mahupun alternatif bagi membantu misi pencarian ini. Terbaru Ustaz Norazri Medzlan dari Pusat Rawatan Terapi As-Syifa An-Nur telah turut turun padang hari ini untuk misi pencarian Ashraf yang telah memasuki hari ke 13 hari ini.

Ikuti perkongsian Ustaz NorAzri di bawah :

Ketika beliau berlari-lari anak.. Beliau mungkin terjatuh.. Ketika beliau bangun.. Beliau berada di alam lain.. Ada barang peribadi beliau yang jatuh sekali.. Tak pasti barang apa. Mungkin..

Antara gambar-gambar yang dikongsikan.. Doa Usaha Ikhtiar Tawakal Redha. Laluan telah di buka.. Balik la kamu kepangkuan keluarga tersayang..

Maaf saya bukan hendak menuduh kaum Tuan Hamba menyorokkan beliau, tapi sekiranya sahabat saya MUHAMMAD ASHRAF BIN SITI MAZNAH berada di alam kamu. Kami mohon agar Tuan Hamba tunjukkan beliau jalan keluar. Saya yakin Tuan Hamba tentu mempunyai ahli keluarga, bagaimana perasaan Tuan Hamba jika ahli keluarga Tuan Hamba hilang?. Bergitu yg dirasai oleh keluarga beliau. Saya dahului dgn ucapan terima kasih. Assalamualaikum.. Al-Fatihah

KOMEN :

Kami mohon ustaz jgn putus asa…..teruskn usaha ustaz….semoga segala urusan pencarian acap dipermudahkn oleh Allah….

Sedihnya luahan hati ustaz…hidup di 2 alam yg berbeza. Sama2 kita berdoa..semoga doa2 kita dihimpun dan dimakbulkan oleh Allah s.w.t.

Saya bukan jenis hijab terbuka. Netizen bulat sana bulat sini pun saya tak nampak apa. Pandangan saya kosong. Tp bila hari2 saya followup kisah Mohammad Asyraf, naluri saya kuat mengatakan dia memang masih ada dekat situ. Malam tadi saya mimpi bayangan Acap diselamatkan orang ramai. Dia terduduk bersandar dekat sebatang pokok. Pokok tu batangnya kecil. Dan nampak keadaan fizikalnya yg lemah dan kurus. Sangat2 tak berdaya. Allahuakbar. Kalau betul lah bayangan saya Mohammad Ashraf berjaya diselamatkan saya bersyukur sangat2. Allahumma aminnn.

Sesunguh nya tiada sebarang kuasa pun yg melebihi kuasa allah swt.. dunia serta penghni nya ada lah milik allah swt semua nya.. akan berlaku keajaipan bila alah swt berkata qunfayaqun… semuga keajaipan itu berlaku dengan doa2 kita semua.. dn ashraf dapat ditemui.. makbul kn lah doa kami semua.. ya allah.. ya rahman.. ya rahiiimm… Aamiiinn..

Ya allah ya tuhanku yg berkuasa keatas seluruh alam ni.. Engkau zahirkan lah jasad anak adam ini ya Allah agar bisa dilihat pd pandangan mata kasar kami yg mencarinya walau dalam apa jua keadaan sekalipun. Semoga beliau berada dlm keadaan yg selamat.segala usah telah dilakukan hanya dengan pertolonganMu sahaj ya rabb dpt membantu..

Admin memohon sama-samalah kita semua mendoakan semoga Asyraf@acap ditemui dengan segera..InsyaAllah.

Sumber: FB Ustaz Norazri Medzlan

via : menuju kebenaran

Diberi kelebihan nampak makhluk halus, lelaki dedah hampir ikut budak ke alam ghaib di lokasi Acap hilang.

Hari ini genap 12 hari kehilangan Mohamad Ashraf Hasan, peserta larian Gopeng Ultra Trail dengan tiada sebarang petunjuk baharu ditemui. Misteri kehilangan pemuda itu yang lebih dikenali sebagai Acap terus menjadi bualan netizen di media sosial. Pelbagai teori timbul dengan rata-rata netizen menyifatkan kehilangan Mohamad Ashraf atau lebih dikenali sebagai Acap ada kaitan dengan alam mistik.

Terbaharu seorang pemuda tampil berkongsi pengalaman menyeramkan semasa mendaki Bukit Batu Putih, Gopeng kira-kira dua tahun lalu di lokasi sama Acap dipercayai ‘ghaib’. Menurut Reiz Lan, dia nyaris masuk semula ke dalam kawasan hutan tebal itu selepas mendakwa dipanggil ‘seorang budak’ dekat lorong gelap.

” Bila dah keluar dari hutan tu, dah masuk kereta dan tukar kasut, masa tu saya tiba-tiba keluar dari kereta semula. Saya dah berjalan sebab dekat lorong nak masuk tu ada budak panggil.” Masa tu saya dah tak sedar apa. Saya sendiri pun tak tahu kenapa saya nak pergi dekat budak tu. Nak kata tertarik, bukan… tapi saya rasa macam nak pergi dekat dia,” katanya kepada mStar Online.

Mujur rakan sempat tarik

Bagaimanapun pemuda berusia 24 tahun itu bersyukur kerana kelakuan peliknya pantas disedarinya dua rakannya yang menaiki kereta sama.” Kawan saya yang perempuan cakap dekat Jep (kawan seorang lagi) pergi tengok Lan. Dia (Jep) terus tarik saya masuk semula ke dalam kereta.

” Jep kata jom blah… jom blah. Itulah kira kali terakhir saya pergi hiking,” katanya.Ditanya mengenai kelibat yang melambai ke arahnya, Reiz Lan yang juga seorang jurusolek memberitahu dia hanya nampak bayang-bayang seorang budak.

” Waktu tu saya pandang ke kawasan hutan tiba-tiba tengok ada budak lambai-lambai ke arah saya. Dia tidak menyerupai manusia tapi saya hanya nampak bayang-bayang.” Saya bersyukur kerana kawan saya pantas tarik saya masuk semula ke dalam kereta. Kalau saya masuk ke dalam hutan tu, tak tahulah apa jadi dekat saya selepas itu,” katanya.

Reiz Lan berkata mereka memulakan pendakian selepas Asar dan mengambil masa lebih kurang 45 minit untuk sampai ke puncak.” Laluan agak mencabar sebab keadaan bukit mencanak sedikit. Jadi kami terpaksa berjalan secara menyenget.” Walaupun jarak tak jauh mana tapi kami ambil masa lama nak sampai ke puncak. Kami perlu tolong satu sama lain sepanjang perjalanan itu,” katanya.

Nampak kelibat manusia menemani mereka

Dalam pada itu, Reiz Lan yang berasal dari Batu Gajah, Perak turut mendedahkan dia turut ternampak beberapa kelibat menyerupai manusia menemani mereka menuruni kawasan berbukit itu.” Kami turun pun lepas habis solat Magrib di puncak bukit. Semasa nak turun tu keadaan agak gelap dan kami hanya bertemankan lampu suluh di kepala. Kami sering perhati kawan masing-masing kat belakang ada ke tak.

” Masa separuh perjalanan tu saya perasaaan sesuatu, saya pandang belakang saya beritahu kawan kenapa macam ramai dekat belakang dalam lima orang… ada geng lain ke? Kawan saya ni dia tahu saya jenis senang nampak benda pelik-pelik.” Dia cakap jangan pandang belakang, tengok je depan. Saya dah rasa tak sedap hati. Saya pandang kiri pandang kanan saya nampak macam ada orang lalu tapi sekali imbas dia hilang,” katanya.

Reiz Lan dedah dia sebenarnya mempunyai kelebihan boleh melihat makhluk halus

” Saya pernah kena banyak kali, dekat kedai makan… pergi kem pun kena juga. Saya ni sebenarnya lemah semangat.” Jadi bila selalu kena terutamanya selepas kes hiking di Bukit Batu Putih, saya terus berubat. Sejak dari itu saya dah lama tak nampak benda bukan-bukan,” katanya.

Sementara itu, Reiz Lan berkata dia terpanggil berkongsi pengalaman menyeramkan tersebut kerana sedih apabila orang ramai melemparkan pelbagai teori tidak benar mengenai kehilangan Acap.” Ada orang kata saya nak popular tapi sebenarnya saya hanya ingin berkongsi kisah benar yang saya pernah lalui sendiri. Kalau kita tengok orang komen bukan-bukan pun ada.

” Orang boleh cakap apa sahaja kerana mereka sendiri tidak pernah melalui situasi itu. Saya sebak bila tengok video mak dia (Acap). Dalam hati pun terfikir macam manalah situasi dia sekarang ini,” katanya.Pada masa sama, pemuda itu turut berharap agar Acap dapat ditemui segera.

” Saya sentiasa mendoakan agar Acap ditemui segera. Kasihan dekat mak dia walaupun sakit tetapi tetap gigihkan diri naik bukit untuk cari anak dia. Saya juga ingin kongsikan nasihat Opah saya kalau masuk hutan kena beringat. Jangan sesekali ingkar. Nak mula sesuatu bacalah Bismillah,” katanya.

Via : empiremedianetwork

 

 

Apa kata anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*